Zion National Park - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: Peter

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Zion

Vanmorgen konden we genieten van een heerlijk ontbijt in ons hotel in Bryce. Dat konden we goed gebruiken na die stevige wandeling van gisteren en voor vandaag onze reis naar Zion! Het ontbijtbuffet was erg uitgebreid, lekker gebakken ei, met bacon of worstjes, aardappels, geroosterd brood, yoghurt, echt van alles kon je daar krijgen! Na het ontbijt hebben we de spullen opgehaald, auto ingeladen en uitgecheckt. Op naar Zion!

Eerst nog even tanken, normaal niet echt leuk om te doen in Nederland, maar hier was 1 liter brandstof omgerekend € 0,70! Hmm, kan merken dat er hier geen Nederlandse maffia aanwezig is! ;)

De reis naar Zion verliep voorspoedig, kon ook niet anders, aangezien we over 2,5 uur rijden, 1 keer rechtsaf moesten slaan ;) We waren dan ook op tijd bij ons verblijf, dus toch maar even proberen in te checken. Aangezien we zo vroeg waren gingen we er al vanuit dat we nog niet konden inchecken, maar misschien konden we de koffers al wel achterlaten. De vrouw achter de balie ging voor ons informeren of ons huisje al klaar was, maar dat was helaas nog niet klaar. De koffers mochten we gelukkig wel achterlaten bij de balie dus konden we met een gerust hart naar Zion.

Vanaf het park is het niet zover rijden naar de ingang van Zion. Om naar Zion village te gaan had je een hele mooie route door het park heen. Hier kijk je echt je ogen uit! Bij elke gelegenheid wil je wel stoppen om foto’s te maken! Op gegeven moment reden we door een lange donkere tunnel, als je daar uitkomt, dan kom je echt in het mooie gedeelte van het park. De natuur hier is zo mooi, in de rotsen zie je overal verschillende kleuren en als je stil bent, dan hoor je ook echt helemaal niets daar.

De parkeerplaatsen waren al weer vol, dan maar weer door naar het dorpje Springdale. Hier konden we de auto parkeren en met een Shuttlebus naar het park gaan. Eenmaal in het park zijn we gestopt bij de halte Emarald Pools. Dit zijn drie waterpartijen waar je naartoe kan lopen. De lower pool was een normaal wandelpad waarbij je onder een waterval door liep. Erg mooi en ook wel lekker verkoelend als je de nevel op je kreeg. Daarna door naar de middle pool. Dit gedeelte hebben Melissa en ik met z’n tweeën gemaakt. Na de middle pool zijn we doorgelopen naar de upper pool. Hier kwamen we voorbij het gedeelte waar ik Melissa twee jaar terug ten huwelijk heb gevraagd. Mooi moment om daar weer samen te zijn! Toen door met de klim naar de upper pool. De upper pool is een waterpartij onderaan een hoge steile rotswand. Hier sta je echt midden in de natuur, even helemaal niemand om je heen, nou ja, op een paar toeristen na dan ;)

Vervolgens terug naar de lower pool om de trial “The Grotto” te lopen. Hier liep je langs de rivier langzaam aan naar beneden. Ook dit was weer een mooie tocht waarbij af en toe toch even geklommen moest worden ;). Na de wandeling nog even naar “Temple of Sinawava”. Hier konden we heerlijk bij de rivier komen voor wat verkoeling en mooie fotomomentjes.

Terug naar Springdale, auto ophalen en restaurantje opzoeken natuurlijk. Daar hebben we heerlijk gegeten, Joop en Peter spareribs, Tonneke en Melissa hebben een pizza gedeeld. De pizza was zo groot, dat ze nog drie pizzapunten overhielden!

Op naar ons verblijf. Tot onze verbazing bleek dat we een heel huisje hadden en wat voor huisje! Een echt Amerikaans chalet! Beneden een keuken, keukentafel, woonkamer, veranda met schommelbank, apart toilet, grote slaapkamer met aangrenzend een badkamer met bad, douche en toilet. Boven hadden we weer een grote slaapkamer ook met een eigen badkamer met bad, douche en toilet! O ja, boven hadden we ook nog een terras, met schommelbank, met een super mooi uitzicht!! Jammer dat we hier maar één overnachting hadden, want hier kan je met gemak een week, twee weken, drie weken of een maand, misschien een half jaar, wel blijven! Genoeg gedroomd! Morgen gaan we weer richting Las Vegas!

Peter

• 26 Mei 2014 - 21:45

Gerda:

Weer een leuk verhaal en mooie foto's. Vooral die met de eekhoorn vind ik erg leuk.
    Jammer nog maar 2 dagen te gaan, ik vind het erg leuk om de verslagen te lezen en de foto's te kijken.Maar ja aan alles komt een eind ook aan jullie vakantie.

• 26 Mei 2014 - 22:03

Joop:

Dit was het laatste park ook hier weer erg mooi.
    En ook de watervallen waren leuk om erdoor te lopen.