Page en Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu Page en Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu

Page en Bryce Canyon

Door: Melissa

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Zaterdag 17 mei 2014 Page en Zondag 18 mei 2014 Bryce Canyon

Vanmorgen hebben we eerst wat gegeten bij Wendy’s (soort Mc Donalds), want veel keus was er niet in Tusayan. Daarna even getankt en weer op pad gegaan naar Page. Om daar te komen ga je weer door het park van de Grand Canyon. We zijn nog op een paar mooie uitkijkpunten gestopt, dit keer scheen de zon heerlijk. Het was 2,5 uur rijden, goed te doen dus. Aangekomen in Page wilden we eerst inchecken bij ons hotel. Helaas kon dat pas om 15.30 uur want het zat helemaal volgeboekt. We konden wel de koffers daar laten. Om 13.30 uur werden we verwacht bij de Antelope Canyon Tour. Deze natuurwonder is mag je niet op eigen houtje doen. We hadden een indiaanse gids, hele toffe vent. We zaten achterop de jeep met allemaal japanners (met uiteraard mondkapjes, rare lui) daarnaast nog een Amerikaans ouder echtpaar. Hebben we nog even mee geklets. Zij wonen in St. George Utah en waren even een weekendje op pad. Ach ja alle mooie parken heerlijk in de buurt, iets om flink jaloers op te zijn.
Met de jeep moesten we door heel zacht zand en een behoorlijk stuk ook. Het was erg heet, 35 graden. Aangekomen bij de Antelope Canyon werden we door de grotten begeleid door onze gids Abraham. Het was daarbinnen heerlijk koel. Hij liet ons alle mooie plekjes zien en wist precies hoe je de camera moest houden voor de perfecte foto. Het was wel druk in de grot maar we hebben er enorm van genoten. Wat een spektakel dit, zo moooooii!

De tour was om 15.00 uur weer klaar. We hebben even heerlijk genoten van en koud bak frozen yoghurt en zijn daarna naar de Walmart (soort grote Makro) gereden. We hebben daar even rustig rondgesnuffeld. Wat een goedkope spullen zeg. Een bbq voor maar $ 198,- geen geld toch.
Daarna even heerlijk gegeten bij de Denny’s eetcafé. We hadden deze dag wat rustiger dus hebben daar ook maar gebruik van gemaakt, even relaxen zo.

De volgende ochtend hebben we ontbeten in het hotel, voor het eerst dat het kon. Ook weleens lekker hoor. Toast met ei en pancakes. We hebben de spulletjes weer bij elkaar gepakt , auto ingeladen en naar Horseshoe Bend gereden wat ook in Page is. Het was een zware wandeling door het zand naar boven en we kwamen er toch wel achter dat dit niet te doen was. We hadden tenslotte nog een andere zware wandeling voor de boeg. Voor foto’s kijk maar eens op google, het is wel heel gaaf.

Tijd op Page te verlaten om richting Bryce Canyon in de staat Utah te gaan, een ritje van 2,5 uur. Wat een mooi landschap zagen we al onderweg zeg.
Zo ingecheckt in ons hotel en toen we in de kamer kwamen zagen we ineens op de wekker dat het een uur later is. In Utah is het dus ineens 8 uur tijdverschil met Nederland. We hadden wel gelijk een uur minder de tijd helaas. Deze halen we wel weer in als we terug gaan naar Las Vegas.
Vlug maar naar Bryce toe. We zijn naar het punt Sunset gegaan en hebben eerst even genoten van het uitzicht van bovenaf. Daarna begonnen we aan de wandeling. Deze ging in smalle paadjes naar beneden, zig zag en soms best steil. Mijn moeder heeft hoogtevrees dus het was voor haar een hele zware uitdaging maar die ging wel aan. Zo tros op haar en mijn vader met zijn slechte knie deed het ook maar even WOW, maar ze wisten waar ze het voor deden want als je eenmaal in de canyon bent is het ook zo gaaf!! Het ging goed en het was zo de moeite waard. We hebben echt enorm genoten. Want een mooi natuurwonder weer… het houd niet op. We hebben er zo’n 3 uur overgedaan. De wandeling naar boven was erg zwaar dus redelijk vaak moeten stoppen om op adem te komen. We zaten tenslotte ook op 2400 meter hoogte. Het was echt heel gaaf!!!
Morgen gaan we naar Zion NP. Het park waar Peter en ik zijn verloofd, echt gaaf dat we daar bijna 2 jaar later weer kunnen zijn, echt zin in.

Tot snel weer xxx Melissa

P.S. Helaas willen de foto’s maar niet lukken. We zetten wel wat op Facebook.

• 19 Mei 2014 - 09:26

Gerda:

Wat een avonturen weer en het zal best heel vermoeiend zijn geweest voor Joop zijn knie naar beneden zeker het moeilijkst.
    Goed dat jullie het toch gedaan hebben. Uitrusten doen jullie thuis maar weer.
    Met al deze verhalen krijg ik hoe langer hoe meer zin om ook te gaan. Maar het duurt nog zo lang.
    Maar wat in het vat zit verzuurd niet.
    Ga zo eerst de foto's bekijken. Nou luitjes nog heel veel plezier en moois daar.
    Groetjes Ton en Gerda

• 19 Mei 2014 - 09:32

Marian Van Donk:

Wat goed van je tonneke met hoogte vrees en vandaag naar zion zo mooi groetjes.

• 19 Mei 2014 - 09:38

Janny:

Hallo Luitjes, volgens mij moeten jullie eerst bijkomen als je thuis bent maar dan heb je ook wel wat gezien.

Ook leuke foto,s en veel, zoveel foto,s komen niet van onze vakantie hoor,maar we doen ons best.

Nog heel veel plezier en we contacten weer als we thuis zijn.

Groetjes Janny en Coen.

• 26 Mei 2014 - 20:42

Gerda:

Mooie foto's heb de foto's van je vader ook net bekeken. Heb uitgerekend nog 139 dagen dan ben ik aan de beurt.

• 26 Mei 2014 - 22:08

Nog even flink volhouden :-)