Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Peter

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Tusayan

De wekker hadden we gezet om 07:00 uur. We konden vanmorgen de auto ophalen om 09:00 uur, maar ons doel was om net even iets eerder te zijn. Volgens de plattegrond van de bus kwam deze ook in de buurt van de autoverhuur, dus Melissa en ik stonden al op tijd bij de bushalte. Helaas zat het niet echt mee met de bus, want het duurde weer een tijd voordat de bus er was. Het tempo is hier toch iets lager, soms wel prettig, behalve als je haast hebt! Resultaat, sta je nog pas om )9:00 uur bij het verhuurbedrijf.

Eenmaal aangekomen bij de autoverhuur probeerde ze natuurlijk nog om een duurdere auto aan te smeren, maar we hebben gekozen om de Dodge Journey te nemen. Altijd weer even wennen om in een Amerikaanse automaat te rijden, maar het went altijd wel snel. De auto geparkeerd in de parkeergarage, spullen gepakt, auto ingeladen (wat overigens maar net past), uitchecken en richting ….. de Walmart. Daar gingen we natuurlijk voor de koolbox, ijs en drinken. Nadat we alles hadden ingeslagen zijn we richting de Grand Canyon gegaan. Dit is de langste reis die we moeten afleggen, buiten de vliegreizen om natuurlijk ;).

Aangekomen in Tusayan snel ingecheckt, spullen uitgeladen en zo snel mogelijk naar de Grand Canyon. De toegangspas konden we gelukkig al bij het hotel kopen, dus konden we snel doorrijden naar een van de parkeerterreinen. Bij de Grand Canyon hebben we een mooie wandeling gemaakt. Vanaf hier had je een schitterend uitzicht op de Canyon, echt fantastisch! De fototoestellen hebben overuren gemaakt om alles te vereeuwigen! Nog even met een stel uit het midden van de VS staan kletsen, die waren op huwelijksreis in deze omgeving. Kijk, dat voordeel hebben Amerikanen dus, die kunnen gewoon in hun eigen land blijven om iets moois te zien!

Tijdens de wandeltocht werd het steeds bewolkter en begon het ineens hard te waaien. Dit gaf wel een heel bijzonder effect, want je hoorde goed het geluid van de wind en aangezien het niet zo druk was in het park en we op dat moment niemand tegenkwamen, leek het wel alsof we de enige mensen in de hele Canyon waren!

Na de wandeltocht hebben we de Shuttlebus terug naar het parkeerterrein genomen om vervolgens naar een uitkijkpunt te gaan. Gelukkig trok de bewolking een beetje weg waardoor we konden genieten van de zonsondergang in de Grand Canyon. Wat een mooi gezicht is dat, zulke mooie kleuren, schaduwwerking, je wil eigenlijk wel foto’s blijven maken om alles vast te leggen.

In het donker hebben we het park verlaten om nog even wat te eten vlak bij ons hotel.
Nu op tijd gaan slapen, want morgen hebben we weer een nieuwe dag voor de boeg, en gaan we naar …….. (dat vertellen we nog lekker niet ;) )

• 17 Mei 2014 - 08:40

Tineke Hofland:

Wat erg het dat openbaar vervoer maar ja jullie zijn er gekomen.
    Fijn dat de reis per auto goed is gegaan .
    En tonneke hoe liepen je wandel schoenen.
    Wel gaaf als je daar bent met niemand om je heen.
    Nog hele fijne dagen naar waar jullie heen gaan .
    Groetjes tineke

• 17 Mei 2014 - 15:34

Gerda:

Ik denk dat jullie naar the Edge gaan maar ik kan het ook mis hebben.
    Als jullie terug zijn ben ik heel benieuwd naar jullie ervaring in the Cannion.
    Komt misschien nog van pas. Spannend hoor als je niemand meer ziet en de wind fluit om je heen.
    Wij gaan de Cannion op een andere manier beleven maar dat horen jullie nog wel.
    Nu eerst verder genieten en plezier hebben. Kijk niet al het moois eraf hoor.
    Groetjes Ton en Gerda

• 17 Mei 2014 - 22:21

Tineke:

Ik moest jullie de groeten doen van de familie bonemeijer
    En hele fijne dagen wensen ik heb verslag gedaan van jullie reis
    Groetjes tineke

• 18 Mei 2014 - 01:09

Melissa:

Wat leuk Tineke!! De wandelschoenen lopen goed. Gerda we zijn niet naar the edge gegaan. We zijn naar de south rim geweest bij het plaatsje Tusayon. Ga je een helikoptervlucht doen?
    Groetjes van ons