Las Vegas 15 mei 2014 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu Las Vegas 15 mei 2014 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu

Las Vegas 15 mei 2014

Door: Peter

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Donderdag 15 mei was onze tweede dag in Las Vegas. Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en hadden we bedacht om maar eens een gezond ontbijtje te halen. In het New York New York hotel zitten beneden diverse winkeltjes en restaurantjes, zo ook de Starbucks. Daar hebben we dus maar even wat yoghurt’jes gehaald en een gezond broodje met kipfilet.

Na het krachtvoer zijn we naar de bushalte gelopen van de Deuce bus. Kaartje voor 2 uur kost $6,-, voor 24 uur $8,- Dan is de keuze dus niet zo moeilijk! Buiten was het al aardig warm, maar binnen in de bus stond de airco op -10 (bij wijze van spreken). We waren dan ook blij dat we bij onze stop The Venetian waren en dus weer naar buiten de warmte in mochten.

The Venetian, wat een fantastisch mooi hotel is dat! Van binnen en buiten zijn alle bekende locaties van Venetië nagemaakt. Je kan er met gondeltjes varen door grachtjes, die ook door het hotel heen lopen, en er zijn mooie gangen, versierd met mooie schilderingen, alsof je daadwerkelijk in Venetië bent. In The Venetian was ook een bakkerij, bekend van de beroemde Cake Boss op de tv zender TLC, aanwezig, dus, daar moesten we natuurlijk naartoe ;) Daar hebben de dames cupcakes gehaald en de heren een koek.

Na The Venetian zijn we langzaamaan naar Caesars Palace gelopen, in de hitte. Kort even wezen kijken, maar kan niet tippen aan The Venetian. Daarna de bus gepakt naar het hotel, even relaxen, uhmm, o ja, gokken natuurlijk en daarna naar de Stratosphere! Gelukkig hebben we het gered volgens de planning waardoor we zowel bij licht als bij donker een super mooi uitzicht hadden over Las Vegas. Ontzettend mooi om die stad van bovenaf te zien, helemaal als het donker wordt en je overal lichtjes ziet. Tijdens het uitzicht heb ik nog even staan praten met iemand uit Nieuw-Zeeland. Die man heeft gewoon een visum voor zes maanden!!, heeft in de VS een motor gekocht en rijdt heel de VS door! Afgelopen twee maanden was hij in Californië en was nu op doorreis naar de Grand Canyon. Fantastisch toch, wat een held! Misschien wat voor ons om te doen Nick ;) hahaha.

Aangezien we nog niets hadden gegeten moesten we helaas toch een keer van die toren af. Met de bus weer richting ons hotel, maar …. eerst nog wat eten bij het Hard Rock café. Wel apart om pas om 22:00 uur ’s avonds te gaan eten, maar ja, eerder hadden we geen tijd ;). Heerlijk fajita's gegeten en Tonneke natuurlijk een hamburger. Daarna naar het hotel, toch nog even gokken, maar die 11 miljoen dollar bleef helaas in de machine zitten. Volgende keer beter. Snel slapen, want morgen vertrekken we richting ….. de Grand Canyon.