New York deel 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu New York deel 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu

New York deel 3

Door: Tonneke Joop Melissa Peter

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Maandag 12 mei 2014

’s Morgens zijn we met de metro naar 9/11 Memorial gegaan. Toen we daar aankwamen moesten we eerst in de rij voor de bagagecontrole. Eenmaal binnen wist ik niet wat ik zag. Wat indrukwekkend! Het nieuwe One World Trade Center was al bijna klaar aan de buitenkant. Daarvoor staan op de plaatsen van de Twin Towers nu fonteinen zo groot als de gebouwen waren. Daarop staan de namen van alle slachtoffers. Er waren heel veel mensen maar toch heerste er een stilte ondanks het gekletter van het water.

Zo het was wel tijd voor wat eten en drinken. De temperatuur was aardig gestegen rond 29 graden. We hebben lekker genoten van een Amerikaanse hotdog.
We zijn hierna een retourtje met de veerboot naar Staten Island gevaren. Daar vandaan zagen we het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York.

Hierna zijn we naar Wall Street gegaan. Het smalste straatje van NY waar alles gebeurt op de beurs.
En hop weer naar de metro, nu naar Grand Central (Centraal Station) waar veel films zijn opgenomen. Daar even rondgekeken en toen bij Magnolia Bakery een heerlijke red velvet cupcake gegeten en de mannen een brownie. Daarna teruggegaan naar het hotel om even onze voetjes rust te geven. O wat waren die moe moe moe. We hebben dit keer maar makkelijk een subway broodje gegeten op de kamer.

Tijd om weer naar de metro te gaan. Ja we maken goed gebruik van onze metrokaart. En toen moest ik door het poortje en ja hoor hij ging niet open dus nog een keer proberen maar helaas dat ging niet meer. Joop, Melissa en Peter stonden al aan de andere kant en daar stond ik dan… Toen ben ik er maar onderdoor gekropen. En daar gingen we dan naar Top of the Rock observatie deck. Daar hoorden we dat het 2,5 uur duurde voordat we naar binnen konden. Dat hebben we maar niet gedaan. We gaan de volgende dag en hebben gelijk kaarten genomen voor 10 uur ’s morgens. We gingen naar Times Square, lekker gewinkeld en nog op de beroemde trap gezeten, bij de M&M winkel en ToysRus wat een speelgoedwinkel met een reuzenrad is, waar je in kon.
Toen weer terug naar het hotel. Kan je wel zeggen dat het allemaal erg indrukwekkend was, zo mooi en gaaf om te zien. In 1 woord GRANDIOOS.

Tonneke

Dinsdag 13 mei 2014

De volgende ochtend. Vandaag was het onze laatste dag in New York. We zijn naar Top of the Rock geweest. Eerst met de lift naar de 67e verdieping. Als je naar boven keek kon je de schacht zien met allemaal lichtjes. Toen we boven aankwamen zagen we dat het heerlijk rustig was. We hebben echt volop kunnen genieten en heel veel foto’s gemaakt! Aan de ene kant zag je Central Park liggen en aan de andere kant Downtown met alle wolkenkrabbers zoals Empire State Building en WTC.
Daarna nog even gezeten en alles laten bezinken.
Tijd om naar het hotel te gaan, spullen weer ingepakt. Melissa en Tonneke hebben nog even gympen gekocht, natuurlijk All Stars!! Ja ook Tonneke haha.

We werden weer opgehaald door de bus wat we al thuis hadden geregeld. Dat ging vlot. Daar gingen we weer terug naar het vliegveld van New Jersey. Inchecken ging heel makkelijk en snel. We hebben nog even wat gegeten op het vliegveld. We vlogen uiteindelijk om 17.30 uur. Vanuit het vliegtuig hebben we nog even kunnen genieten van Manhattan.

Dag New York op naar Las Vegas…

Groetjes Joop Tonneke Peter Melissa

• 14 Mei 2014 - 09:28

Gerda:

Mooie foto's en heel wat beleefd in NY. Nu op naar het volgende avontuur.
    Heel veel geluk(win win win win.) in Las Vegas . Alle avonturen en foto's lezen en zien we
    wel weer op deze leuke site.

• 14 Mei 2014 - 17:15

Melisa:

Leuk om zulke enthousiaste berichten van je te zien. We gaan een gokje wagen hier.

• 14 Mei 2014 - 17:15

Melisa:

• 14 Mei 2014 - 18:29

Tineke:

Moet jou weer overkomen he bij de metro , je durft wel hoor er onder door haha.
    ik ben benieuwd hoedie gympen staan eerst aan de spijkerbroek en nu gympen
    ben benieuwd wat er nog meer gaat veranderen .
    geniet van jullie vakantie maar mis je wel hoor.
    groetjes tineke

• 14 Mei 2014 - 18:34

Tineke :

Mooie foto's voor al de m&m winkel ben benieuwd of je er nog een paar meeneemt naar huis
    maar ik denk dat ze dan al op zijn gr tineke

• 14 Mei 2014 - 19:19

Ja gaaf hé, je zal wel zien wat er nog meer gaat gebeuren.
    En inderdaad met de metro moet mij weer overkomen.
    groetjes Tonneke

• 14 Mei 2014 - 22:20

Janny:

Leuke foto,s en zeker die van de m&m's.Al die kleuren en de grote kokers waar het in zit, ik kan me voorstellen dat je geen ogen genoeg hebt om alles te zien.
    En al wezen gokken in Las Vegas.

Veel plezier en we kijken weer uit naar het volgende berichtje.

Groetjes Janny en Coen.

• 15 Mei 2014 - 05:18

Tonneke:

Ja tineke de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en ook nog lekker ijs gegeten citroen en aardbeien smaak ook al aan de gokkast gezeten pokeren was leuk om te doen maar helaas nog geen jackpot groetjes tonneke

• 15 Mei 2014 - 05:54

Peter:

Hoi Mam, was weer leuk in M&M winkel!
    Hebben weer een heerlijk zakje chocolade gehaald ;)
    Vandaag even wezen gokken, toch van 1 dollar 4 dollar gemaakt. Is toch een start he! ;)

Groetjes