New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van bloklaethem - WaarBenJij.nu

New York

Door: Melissa

10 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo lieve mensen,

Hier is ons 1e reisverslag vanuit ‘The States’.
Vrijdag 9 mei 2014 zijn we vertrokken naar New York met United Airlines.
De vlucht ging vlotter dan verwacht en kwamen daardoor bijna een uur eerder aan.
Bij de douane was het gelukkig ook niet druk maar ze namen wel de tijd. We hadden een vrouwelijke douanier. Pittige dame dachten we, maar dat viel mee. Ze had er zin in, lekker enthousiast en toen ze de voornaam van mijn moeder zag, Antonia, werd ze blij want zo heet haar dochter ook en ze had deze naam nog niet eerder voorbij zien komen bij een Nederlander. Alle vingerafdrukken zijn gescand, foto is gemaakt, stempel in ons paspoort is gezet, we zijn binnen in The States!
Koffers gehaald en door naar ons vervoer wat we al hadden geregeld.

14.00 uur (Amerikaanse tijd) kwamen we aan in ons Hotel, het New Yorker Hotel bij Penn Station, lekker centraal gelegen. We zitten op de 31e verdieping en hebben een mooi uitzicht richting de Hudson River.

Tijd om eens te verkennen wat we in de omgeving hebben. Nou Penn Station dus gelijk een metrokaart aangeschaft. Een blok verder zit Macy’s, een groot warenhuis en nog veel meer winkels.
Om naar Times Square te gaan hoeven we maar 1 halte, makkelijk dus. Lopen doen we toch wel genoeg dus maken we maar goed gebruik van de metro. Nou daar gaan we dan, de metro in. Dit is wel even een ervaring voor mijn ouders als je dit zo nog niet eerder heb gezien maar ook voor Peet en mij blijft het indrukwekkend hoor! Aangekomen op Times Square gaan we eerst even een rondje lopen, hebben op de bekende trap gezeten en zo even rustig kunnen genieten van alle lichtjes, reclameborden, veel mensen, winkels etc. Daarna zijn we even door de M&M Store gelopen, zo leuk en het ruikt er zo heerlijk zoet naar chocolade mmmm… We hebben daarna heerlijk gegeten bij het Hard Rock Café en genoten van de overheerlijke Amerikaanse burger! En toen werd het eens tijd om te gaan slapen na zo’n lange dag. Om 20.00 uur (2 uur ned.tijd) vielen dus ook direct in slaap tot 7 uur. Dat hadden we wel even nodig.

Toen we vanmorgen, 10 mei, wakker werden zagen we dat het buiten erg mistig was. De voorspelling voor vandaag was wel warm maar met regenbuien. Het zag er dus niet heel goed uit. Toen we de metro uitkwamen kwam de zon ineens te voorschijn en werd het al gauw rond de 25 graden. Voor vandaag hebben we kaarten van de Hop on Hop off bus. Zo kunnen we in 1 dag een groot gedeelte van Manhattan zien met alle informatie erbij. Ideaal dus om te zien waar alles zit.
We hebben eerst de downtown tour gedaan en zagen o.a. de Empire State Building, Times Square, Broadway, One World Trade Centre, Wall Street en Battery Park, Daarna even geluncht en deden de Uptown Tour. Helaas begon het tijdens deze tour te regenen en kregen we heel netjes poncho’s. We zijn Hollanders en zijn een paar druppeltjes wel gewend toch ;-). Wij bleven dus ook gewoon zitten. We zagen Central Park, Harlem, Musea’s en het Plaza hotel. Gelukkig regende het niet lang.
Na deze tour zijn we even gaan relaxen in het hotel en daarna hebben we weer heerlijk gegeten. Dit keer bij Bubba Gump op Times Square…

New York, wat een drukke stad maar zo gaaf! We genieten hier volop.

Tot de volgende keer…

• 11 Mei 2014 - 09:16

Gerda Van Rijsbergen:

Hallo alle 4.

Fijn te lezen dat jullie al veel gezien hebben alleen jammer van dat buitje maar als je in Nederland was had je een bui van 3 dagen gehad. Op dit moment is het hier 9 gr. Ik ga zo douchen en dan voor Moederdag naar Den Haag.
    Nog veel plezier en mooi weer.
    Gerda

• 11 Mei 2014 - 11:04

Janny:

Hallo vakantiegangers,

Zo te lezen de eerste dag al goed benut, en veel foto,s gemaakt ?
    Dit is nog maar een dag en we genieten van het verslag, erg leuk.

Veel plezier Janny en Coen.

• 11 Mei 2014 - 11:48

Tineke Hofland:

Wat fijn dat alles goed is gegaan geen stress voor je moeder. Jullie heb al veel gedaan geniet er van tineke

• 11 Mei 2014 - 13:57

Thea Hofland:

Hoi allemaal
    wat fijn dat jullie het leuk hebben.
    en hebben jullie al veel winkels gekeken.
    hebben jullie al heel veel gekocht.
    en geniet er van en veel mooie dagen.
    groetjes thea en missy

• 11 Mei 2014 - 14:16

Wat zijn heerlijk aan het genieten hier. Het is vandaag al een mooie dag. We werden wakker met een warme zon. Het wordt vandaag ook 26 graden.
    We hebben nog niet geshopt dat komt nog wel. Mijn moeder had inderdaad geen stress.
    Er zijn ook al heel veel foto's gemaakt :-)

Groetjes xxx van ons allemaal

• 11 Mei 2014 - 18:25

Jeroen:

Erg gaaf, ik wil zo graag nog een keertje naar NY toe. Staat erg hoog op mijn lijstje dus erg leuk om te lezen. Veel plezier daar en plaats maar veel foto's.

• 11 Mei 2014 - 20:58

Marian:

Hallo jullie 4tjes mooie fotos dus de eerste dag al genoten gelukkig nog veel te gaan en zonder stres Tonneke geniet x Marian

• 11 Mei 2014 - 22:13

Jolanda Opmeer:

Hallo Amerikagangers,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wat een avontuur, zeker voor je ouders.
    Veel plezier en ik zal genieten van jullie verhalen.
    Leuk zo'n blog.

Groetjes,
    Jolanda

• 11 Mei 2014 - 23:15

Walter:

Hallo luitjes,

Leuke foto's . Ik denk dat jullie aan het genieten zijn.
    Het weer is hier veel erger. Bakken water naar beneden.
    Lekker genieten daar en meer foto's maken he.

Walter en Mirella

• 11 Mei 2014 - 23:16

Walter:

Hallo luitjes,

Leuke foto's . Ik denk dat jullie aan het genieten zijn.
    Het weer is hier veel erger. Bakken water naar beneden.
    Lekker genieten daar en meer foto's maken he.

Walter en Mirella

• 12 Mei 2014 - 12:46

Leuke reacties, bedankt. We zijn hier zeker aan het genieten!! Het is ook lekker warm dus ben blij dat we hier zijn ;-)
    Groetjes van ons